Horoscopul zilei

Pesti
(19 Februarie - 20 Martie)


Iti trece prin minte sa faci cateva activitati sportive, doar iti trece, inca nu stii daca le vei duce la bun sfarsit.

› vrei zodia ta

Cultura generala

Peste 97% din apa de pe Pamant se gaseste in oceane. Totodata, mai bine de 70% din apa "dulce" se gaseste in calotele glaciare din Antarctica si Groenlanda. Din intreaga cantitate de apa a planetei doar (2,7%) o reprezinta apa dulce. Dar daca se are in vedere faptul ca numai 0,46% din volumul de apa dulce poate fi utilizat direct (restul fiind reprezentat de vaporii de apa din atmosfera, izvoare subterane, ghetari, zapada sau aisberguri) apa dulce disponibila pentru utilizare reprezinta de fapt numai 0,0124% din intreaga cantitate de apa a planetei. De retinut, ca ponderea apei din rauri, cu precadere utilizata in activitatea umana, este deosebit mica (0,01% din apa dulce si 00027% din volumul total de apa de pe planeta).

› vrei mai mult

Bancul zilei

Virstnica pereche de scotieni intra intr-un restaurant din Edimburgh si comanda cite un cotlet de berbec. Chelnerul observa ca ea nu s-a atins de mincare.
- Va nemultumeste ceva? intreba el politicos. Poate ca nu e prea facut...
- Nu, nu, tinere, a zimbit ea. Dar il astept pe Dougal sa termine. Acum foloseste el protezele.

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005


Marketing



Marketing - barem - sesiunea I proba E varianta 1

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 168814 bytes

EXAMENUL DE BACALAUREAT 2005 Proba E
Proba scrisa la MARKETING

Filiera: Tehnologica, Profilul: Servicii, Specializarea: Turism si alimentatie publica
Sesiunea iunie - iulie 2005 Varianta 1

BAREM DE CORECTARE SI DE NOTARE

- Nu se acorda punctaje intermediare, altele decat cele precizate explicit prin barem.
- Se vor puncta orice alte formulari si modalitati de rezolvare corecta a cerintelor, in acord cu ideile si cu punctajele precizate in barem.
SUBIECTUL I. TOTAL: 10p.
1. a. 2. c. 3. b. 4. d. 5. b.
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
SUBIECTUL II. TOTAL: 26p.
1. (10p.) 1. - e; 2. - c ; 3. - d; 4. - b; 5. - a.
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
2. (6p.) a. - F ; b. - A ; c. - A.
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
3. (10p.) Segmentarea clientelei in raport cu ciclul de viata familiala, imparte clientela in:
- celibatari,
- batrani singuri sau in cuplu,
- copii in intretinerea parintilor,
- casatoriti, cu copii in intretinere,
- casatoriti, fara copii.
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
SUBIECTUL III. TOTAL: 24p.
1. (8p.) Strategiile de pret, in functie de concurenta:
- strategia tarifului ridicat - practicata in turismul de lux
- strategia tarifelor pausale (forfetare) - de tip "totul inclus"
- strategia tarifului scazut - tarif de lansare
- strategia tarifelor diferentiate - in functie de sezon, amplasare, ciclul de viata al produselor
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
2. (8p.) Obiectivele (scopurile) publicitatii:
- introducerea pe piata a produsului/serviciului
- schimbarea imaginii produsului/serviciului
- crearea sau schimbarea atitudinii publicului consumator
- cresterea vanzarilor, prin modificarea comportamentului de cumparare
- schimbarea pozitiei relative a diferitelor produse si servicii pe o piata
Obs.: se accepta si: informarea, suscitarea interesului clientelei, promovarea diferitelor evenimente, anuntarea reducerilor, crearea imaginii de marca, fidelizarea clientelei Pentru oricare patru obiective enumerate corect, din lista de mai sus, se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
3. (8p.) Compartimentul incoming are urmatoarele atributii:
- contractarea spatiilor de cazare cu prestatorii interni
- contractarea serviciilor de transport auto
- realizarea unor studii de marketing ale produselor turistice din Romania
- contractarea si incheierea contractelor cu partenerii straini
- derularea contractelor cu prestatorii interni si urmarirea platilor
- derularea contractelor incheiate cu partenerii externi, urmarirea si verificarea incasarilor la anumite perioade de timp
Pentru oricare patru raspunsuri corecte, din lista de mai sus, se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
SUBIECTUL IV. TOTAL: 30p.
(2p.) Definitia pietei turistice:
Cuvinte cheie: sfera (locul) confruntarii cererii cu oferta sau sfera economica de influenta a ofertei turistice materializata prin productia turistica si cererea turistica materializata prin consum.
Pentru raspuns corect si complet se acorda 2p.; pentru raspuns incomplet sau partial corect se acorda 1p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
(3p) Enumerarea particularitatilor ofertei turistice:
- complexitate
- rigiditate
- substituire
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 1p.;
pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
(4p.) Prezentarea, pe scurt, a uneia dintre particularitatile ofertei turistice.
Pentru raspuns corect si complet se acorda 4p.;
pentru raspuns incomplet sau partial corect se acorda 2p.;
pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
(6p.) Determinantii cererii sunt:
- nu se identifica total cu consumul turistic
- se caracterizeaza printr-o accentuata periodicitate
- are o spontaneitate ridicata si se manifesta cu o intensitate si cu o elasticitate variabila de la un segment al populatiei la altul
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
(8p.) Determinantii ofertei sunt:
-> pretul pietei
-> costul consumului de produse turistice
-> cererea de consum
-> numarul si dimensiunile ofertelor turistice
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia. Formula de calcul a coeficientului de elasticitate, in functie de venit:
Pentru formula de calcul scrisa corect se acorda 3p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia in care,
- c = modificarea cererii
c = cererea
- v = modificarea venitului
v = venitul
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 1p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
Total test: 90 puncte. Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se stabileste prin impartirea la 10 a punctajului obtinut.